W Polsce każdego roku zawieranych jest ok. 200 tys. ślubów. Bez względu na to, czy para decyduje się na huczne wesele, czy kameralne przyjęcia, suknia ślubna jest tym elementem, z którego nie zrezygnuje żadna Panna Młoda. Co więcej, prawie każda kobieta jest w stanie wydać naprawdę duże pieniądze, aby wyglądać w tym dniu jak prawdziwa księżniczka.

Salony sukien ślubnych to zazwyczaj bardzo dobry pomysł na biznes. Dlaczego zazwyczaj? Ponieważ jego sukces uzależniony jest od miejsca. Jeżeli zdecydujemy się na otwarcie salonu w małym mieście może okazać się, że zapotrzebowanie na nasz asortyment jest niewielki. Jeżeli natomiast zdecydujemy się na salon w dużym mieście, np. w Katowicach, przy dobrej organizacji, sukces jest niemal pewny. Wiele kobiet planujących ślub wybiera się na poszukiwania sukienki do większego miasta, licząc na znacznie większy wybór oraz lepszą jakość. Ponadto, dobrą sukienkę (z dobrego salonu lub znanej firmy), znacznie łatwiej sprzedać.

Panny Młode nie oszczędzają jeśli chodzi o przygotowania ślubne. Oczywiście, niekiedy względy finansowe zmuszają do zakupu tańszej lub używanej sukni, ale najczęściej koszty nie grają roli – ważne jest to, aby suknia była niepowtarzalna i jedyna w swoim rodzaju. Cena takiej kreacji może wynieść nawet kilkadziesiąt tysięcy złotych, choć przeważnie ceny wahają się od 3 do 6 tys. złotych.

Co na początek?

Lokal, który wynajmiesz wcale nie musi być duży. Wystarczająca powierzchnia jest już do 100 metrów. Na 60 lub 80 metrach bez najmniejszego kłopotu można wyeksponować suknie na manekinach, a także zorganizować przestronna przymierzalnię. Początkowy wydatek w suknie również nie musi być bardzo duży. Kiedy ruch będzie większy, można pomyśleć o rozszerzeniu asortymentu o najnowsze modele sukienek. Jeżeli boisz się robić wszystko na własną rękę lub nie do końca znasz się na modzie ślubnej, warto zastanowić się nad franczyzą.

O czym trzeba pamiętać?

Przede wszystkim warto dokładnie przeanalizować i zbadać lokalny rynek oraz konkurencję. Dobrze jest wybierać na otwarcie salonu te rejony miasta, w których konkurencji jest jak najmniej. Decydujmy się również na salony w większych miastach. Ponadto, trzeba mieć na uwadze dużą sezonowość w tej branży. O ile w czasie wakacyjnym oraz świątecznym ruch będzie bardzo duży, to w tzw. okresie „martwym” w salonie może być pusto nawet przez kilka tygodni. Ale i z tym można sobie poradzić, wystarczy, że poszerzymy nasz asortyment o suknie wieczorowe, a także ubranka do chrztu oraz sukienki komunijne, a ruch w naszym salonie będzie przez cały rok!  Kompleksowość oferty to kolejna ważna kwestia. Jeżeli zaoferujemy Pannie Młodej wyłącznie suknie, z pewnością wybierze salon, gdzie równocześnie będzie mogła dobrać wszystkie dodatki; welon, pończochy, podwiązkę, wianek, buty czy bolerko. Ostatnia sprawa, o której należy pamiętać to rabaty. Są konieczne z kilku względów. Po pierwsze jest to idealny chwyt reklamowy, a po drugie, jest to metoda na sprzedaż starych modeli. Oczywiście cen sukienek klasycznych nie trzeba obniżać – są zawsze modne, ale modele z ekspozycji powinny być nieco tańsze.

Polecamy salon sukien ślubnych Katowice – MW. Salon to bardzo dobry interes. Jak każdy biznes należy go jednak szczegółowo przemyśleć; lokalizacja, dobry marketing oraz reklama są istotne! Przyda się również dobre nastawienie oraz miła i kompetentna obsługa salonu.