Gdybyś zamknął teraz oczy, a ktoś wymieniałby znane nazwy marek, z całą pewnością w Twojej wyobraźni pojawiałyby się symbole, które jednoznacznie kojarzą ci się z konkretną firmą. I właściwie już odpowiedzieliśmy na pytanie, dlaczego logo jest tak ważne. To właśnie dzięki niemu, klienci mogą kojarzyć produkt, który następnie chętnie kupią. Logo jest więc jedną z najważniejszych rzeczy, dzięki którym marka staje się rozpoznawalna.

Logo – najważniejszy element identyfikacji wizualnej

Identyfikacja wizualna służy do kreowania wizerunki marki firmy na rynku – wśród społeczeństwa. Bez względu na to, czy jest to marka lokalna, czy globalna, powinna zadbać o najlepsze elementy zapewniające skuteczna identyfikację wizualną. Wśród nich wymienia się wygląd produktów, jakość opakowania, kolorystykę, czcionkę, jednak jednym z najważniejszych elementów identyfikacji wizualnej jest logo.

  1. Logo to nośnik najważniejszych informacji. Logo, nawet jeżeli nie zawiera znaków i liter, nawet jeżeli nie ma na nim nazwy firmy, to i tak jest nośnikiem ważnych dla klienta informacji. Mówi o nastawieniu marki, o podejściu do rynku i klienta, ważna jest użyta kolorystyka, którą można łączyć z agresywnością, z dynamizmem, z bliskością natury, etc.
  2. Logo to prosty przekaz. Logo nie powinno być skomplikowane. Odbiorca powinien móc szybko skojarzyć logo z Twoją firmą. Zbyt wiele szczegółów może doprowadzić do sytuacji, w której logo zostanie pominięte – nikt go nie zapamięta.
  3. Logo głosem firmy. Logo często jest głosem firmy. Nawet jeżeli zdecydowalibyśmy się na całą serię artykułów ukazujących się w najbardziej poczytnych gazetach w kraju, nawet, jeżeli na stronie internetowej firmy zostaną umieszczone wszystkie najważniejsze informacje, to i tak niewiele osób sięgnie po tą wiedzę. Żyjemy w świecie krótkich i zwięzłych informacji. Trafiają do nas kształty, kolory, interesujące elementy – logo wyraźnym głosem firmy, na który odbiorcy odpowiedzą – pod warunkiem, że ich zainteresuje.

Profesjonalizm – warto w niego inwestować

Wydaje Ci się, że każdy może wymyślić logo, które spodoba się Twoim klientom? Które będzie rozpoznawalne i które będzie się szybko rzucało w oczy? Niestety, nie. Owszem, często dobre pomysły są nieoczekiwane, ale równie często, a może nawet częściej, wymagają czasu, przeprowadzenia odpowiednich badań rynkowych, ustalenia targetu dla danej branży, kolorów, które najbardziej będą przemawiały do konkretnej grupy odbiorców. Jest to praca czasochłonna, wymagająca specjalistycznej wiedzy, umiejętności, a także narzędzi. Pomysł, to jednak nie wszystko. Nawet najlepszy pomysł może zostać zupełnie zepsuty przez nieumiejętne przedstawienie graficzne. Jeżeli interesuje Cię projektowanie logo w Gliwicach, warto zwrócić się do profesjonalnej firmy, tj. Grupataka.pl, która specjalizuje się w tworzeniu przemyślanej i skutecznej identyfikacji wizualnej dla różnych firm, oferując umiejętności doskonałych grafików. Dopiero w połączeniu dobrego pomysłu z doskonałym wykonaniem, można mówić o dobrze wykonanej pracy i czekać na efekty.