Wypromowanie biznesu, pomimo obecnie możliwości skorzystania z wielu metod, nie jest wcale łatwe. Oczywiście, przy odpowiedniej ilości wkładu pieniężnego, można zamówić duże bilbordy, prezenty i gadżety dla klientów, można nawet nakręcić reklamę dla tv czy w radio. Można także każdego dnia zasypywać przechodniów reklamami i ulotkami. Ale czy to wszystko jest skuteczne? No właśnie – wiele firm, przekonało się, że nie.

Jak zatem osiągnąć sukces? Przede wszystkim promowanie biznesu musi być jasne i przejrzyste. Aby tak było, musisz mieć dokładnie określony cel musisz wiedzieć, bo do jakich klientów chcesz trafić. Np. jeżeli zakładasz, że sprzedawane przez Ciebie kosmetyki mają trafić jedynie do eleganckich kobiet, które na nie stać – nie wydawaj pieniędzy na ulotki. Lepiej pieniądze te wydać na kilkanaście bardzo dobrych katalogów, które przekażesz najlepszym zakładom kosmetycznym w mieście. Na trafną reklamę zawsze trzeba mieć pomysł – promowanie marki na oślep to tylko strata pieniędzy.

Strona internetowa to kolejna ważna kwestia. Zasadnicze pytanie – czy musisz ją mieć? Nie każda branża potrzebuje strony. Załóżmy, że prowadzisz budkę z naprawdę dobrym kebabem – strona internetowa? A po co? Jeżeli już jednak się na nią decydujesz, najważniejszy będzie dla Ciebie grafik. Jeżeli strona będzie spójna z twoim wizerunkiem i elegancka, na pewno spodoba się klientom. Strona internetowa, zwłaszcza wtedy, gdy ma służyć do reklamy, albo wykorzystujesz ją do sprzedawania towarów, powinna być pozycjonowana. To obecnie jeden z najlepszych sposobów promowania marki w sieci.

W promowaniu biznesu bardzo ważna jest jakość wykonywanych usług czy proponowanych produktów. Na dłuższą metę to właśnie jakość jest najlepszą reklamą. Klienci zapomną o reklamie na budynku sprzed roku, ale będą pamiętali smak czy sposób obsługi klienta. Niestety, w chaosie walki o miejsce pod billboard, pomiędzy negocjowaniem cen za stronę internetową i plakaty, zupełnie zapominamy o tym co najważniejsze dla naszych klientów.